11/07/2018 01:39:00 PM

Trzecia Generacja Startowców!


StarStable dało nam dwa tygodnie na oswojenie się z myślą, że startowce czeka kompletne odnowienie. Wydaje się, że to dużo, bo przynajmniej oswoić się z tym, ale przyznam, że nie było to ani łatwe, ani szybkie. Nigdy nie łączyła mnie specjalna więź z tym koniem, ani tak naprawdę z żadnym innym w SSO. Nigdy nie umiałam przywiązać się do rzeczy bez względu na to jak ważna się wydawała. Mimo, że gra generuje obraz startera jako naszego konia duszy, kogoś naprawdę ważnego w życiu postaci, to nie potrafiłam tej więzi podtrzymać, szczególnie, że żaden koń w SSO nie posiada jakiegokolwiek charakteru. Zawsze posłuszne, zawsze grzeczne i zawsze robiące dokładnie to samo bez względu na poziom ich humoru, czy rasę.

Dlatego też długo dumałam nad tym co zrobić w poście o najnowszym starterze. Pierwotnie rozważałam zrobić porównanie wszystkich trzech generacji Jorvika, ale doszłam do wniosku, że nie ma to najmniejszego sensu. Połowa postu byłaby żmudnym rozważaniem i porównywaniem pierwszej i drugiej generacji, czyli gadałabym o aktualizacji sprzed zeszłego roku, a nie oszukujmy się i tak nikogo by to nie obchodziło teraz. Myślałam nawet zrobić porównanie modeli nowego Jorvika i starego, ale szczerze mówiąc spójrzcie na te dwa konie:
Powiem wam szczerze, że przepaść między nimi jest tak potwornie ogromna, że porównanie nie ma żadnego sensu. Ten koń został praktycznie zrobiony od nowa i jakiekolwiek próbowanie dopasowania go do starego schematu byłoby po prostu marnotrawieniem mojego i waszego czasu. Każdy jego element został po prostu zaorany i postawiony od nowa, od modelu, przez maści i na animacjach kończąc. Chociaż może nie do końca tak jest z animacjami, bo wiele osób uważa, że jest on podobny to Trakena. Nie posiadam Trakena w swojej stajni, więc nie mogę go porównać po swojemu. Uważam jednak, że na pewno cwał oraz kłus wyglądają bardzo dobrze.

Przejdźmy jednak do omówienia obecnego konia. Do modelu nie mogę się przyczepić. Jedna głowa, cztery nogi i tors. Uważam, że jest zrobiony idealnie. Może i jest podobny do Trakena, ale jak już mówiłam nie mogę tego wyłapać sama, więc więcej tego wspominać nie będę.
Przejdźmy do maści, gdzie zadziało się dużo i to dużo dobrego. Przejdźmy zatem do porównania koni starych i nowych:
Jak widać, odnowienie maści zmieniło całkowicie ich wygląd. Część jest niezwykle wierna oryginałowi, a inne, mam wrażenie, zbudowano już zupełnie od podstaw. Czy to źle? Dla fanów oryginalnych maści może być to drobny problem, ale pozostali raczej zaakceptują zakres zmian, który objął najnowsze startowce. Przy okazji pokazałam też nowe grzywy, które wyglądają jakieś 10 razy lepiej od poprzednich.
Cieniowanie mięśni jest dużo lepsze, a linie na pysku nie wyglądają już, jakby koń ubrudził się jakimś pyłem lub czymś innym. Siwa maść była niesamowicie brudna wcześniej, a teraz wygląda jak zadbany koń. Jak dla mnie maści zmieniono na plus, gdyż część, którą uznawałam za bezużyteczną prezentuje się o wiele lepiej i zapewne wielu graczy obierze je chętniej na maści swoich startowców.

Jeśli zaś chodzi o animacje, to wpierw muszę powiedzieć, że mi najbardziej zależy na trzech. Stępie, kłusie oraz najszybszym (który nazywam cwałem, chociaż nie wiem jaka jest poprawna nazwa ze względu na miszmasz informacyjny). Wszystkie trzy wyglądają przyzwoicie. Wolny galop jest taki sobie, ale on nigdy nie był za specjalny. Skok jest jak poprawny, nieco brzydkie dębowanie, ale no, można machnąć ręką i na to.

To tak naprawdę wszystko, jeśli chodzi o aktualizację. W sklepie dla LT jest nowy przedmiot, owijki niebieskie, gdyby ktoś był ciekawy. Od dzisiejszej aktu zmiana konia początkowego jest darmowa, gdyby ktoś miał ochotę zmienić maść i dotyczy to wszystkich, nawet jeśli wcześniej już zmieniliście konia.

Na deser zapraszam wszystkich na film z aktualizacji, gdzie mamy mały wywiad z 3D Artystką SSO:

Dla ciekawskich zaś, w Bloopersach kryje się mały spoiler. Owocnych poszukiwań!
Dziękuję za wasz czas i zapraszam do skomentowania co wy myślicie o zmianie i jak wam się ona podoba? Dajcie też znać jakie zmiany w Jorvik zaobserwujecie przez ten tydzień, bo wkrótce nadejdzie jego odnowienie. Do zobaczenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Dragons in Jorvik , Blogger